زبان روسی

پادفک

پادفک
نوشته شده توسط Admin

دوره پادفک روسیه و شرایط و مزایای آن

روسیه کشور فوق العاده با فرهنگی است و بیشتر شهروندان آن تحصیلات عالیه دارند. تحصیل در این کشور در مقایسه با تحصیل در کشورهایی نظیر انگلستان  یا آمریکا اقتصادی تر می باشد. حال ببینیم دوره پادفک روسیه چیست؟!

این دوره یک دوره آموزشی‌ پیش از ورود به دانشگاه یا به اصطلاح یک دوره پیش نیاز است که متقاضیان تحصیل در دانشگاه های این کشور پیش از ورود به دانشگاه باید آن را سپری‌ کنند.‌ با شرکت در این دوره، داوطلبان از سراسر دنیا این امکان را خواهند داشت که رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود را در دانشگاه های معتبر این کشور ادامه دهند.‌ دانشگاه‌های این کشور موقعیت تحصیلی و اقامتی فوق العاده ای را برای دانشجویان خود مهیا نموده و برای سازگار شدن هر چه بیشتر آنها با فرهنگ و رسوم کشور روسیه تلاش می‌کنند. شایان ذکر است که دانشگاه‌های روسیه بسیار‌ عالی رتبه و معتبر هستند که سالانه داوطلبان زیادی برای تحصیل در این دانشگاه ها شانس خود را می آزمایند. داوطلبانی که به دنبال تحصیل در این دانشگاه ها هستند، بایستی در دوره پادفک روسیه حضور یافته و حداقل نمره‌ی قبولی‌ دروس ارائه شده در آن را به دست آورند.

لزوم داشتن مدرک دوره پادفک روسیه برای ادامه تحصیل

متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن مدرک این دوره، اقدام به ثبت نام در دانشگاه و رشته‌ی مورد نظر خود نموده و شانس ادامه تحصیل در‌ دانشگاه‌های این کشور جذاب و فرهیخته را به دست آورند.‌ اما یکی از شرایط دستیابی به این هدف، داشتن تسلط کافی به زبان روسی‌ و آشنایی با‌ کلمات و عبارات تخصصی به کار رفته در رشته‌ی تحصیلی مد نظر است.‌ متقاضیان با شرکت در دوره پادفک روسیه می توانند مهارت کافی را برای برقراری ارتباط با استادها و هم رشته های خود به زبان روسی به دست آورده و با مفاهیم و عبارات تخصصی‌ رشته‌ی خود آشنا شده و‌ به این ترتیب بحث­های علمی و تخصصی تدریس شده در کلاس را متوجه شده و‌ در و سمینار‌های کلاسی شرکت کنند.

طول دوره پادفک روسیه و شرایط پادفک 2021

بایستی در نظر داشت که این دوره، با توجه به‌ رشته و زمینه‌ی تخصصی دانشجویان‌، برنامه‌ها و درس‌های مختلفی دارد. اما به طور کلی بنا به سطح آشنایی متقاضیان با زبان روسی احتمال دارد از‌ یک ماه تا یک سال به طول بینجامد.

داوطلبان نخست بنا به درصد آشنایی خود با زبان روسی در آزمون تعیین سطح شرکت کرده و سپس بنا به امتیاز کسب شده در‌ این آزمون، ثبت نام می‌شوند.‌ چنانچه داوطلبی از قبل به زبان روسی تسلط نداشته باشد‌، بایستی حدود‌ ۸ ماه تا ۱ سال در دوره پادفک روسیه شرکت کند.‌ پس از به پایان رسیدن دوره، متقاضیان در امتحان نهایی شرکت کرده و در صورت‌ کسب نمره‌ی قبولی در آن، می‌توانند مدرک خود را دریافت و به منظور ادامه تحصیل‌، آن را به دانشگاه مد نظر خود ارائه دهند. شایان ذکر است که شرط قبولی در دوره این است که داوطلبان‌ به صورت مرتب در کلاس‌های درسی حضور داشته و حداقل نمره قبولی را در تمامی دروس ارائه شده در این دوره کسب نمایند. محتوای دوره هم کاملا متناسب با رشته‌ی تحصیلی داوطلب خواهد بود.

گفتنی است که در ترم‌های اول داوطلبان به طور کامل با زبان روسی‌ آشنایی پیدا میکنند و مباحثی مثل گرامر‌ این زبان، مهارت خواندن و نوشتن‌ و‌ مکالمه به این زبان را‌ فرا می‌گیرند و در ترم‌های بعدی با توجه به رشته‌ و نوع دوره‌ای که در آن شرکت کرده­اند، تحت تعلیم دروس پایه آن رشته‌ قرار می­گیرند. مثلا داوطلبی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌ی مهندسی برق در دانشگاه‌های این کشور را دارد بایستی در دوره‌ی پادفک روسیه که مختص این رشته است،‌ شرکت کند.

مزایای شرکت در دوره ی پادفک چیست؟

داوطلبانی که موفق به کسب نمره قبولی در پایان دوره شوند،‌ می‌توانند وارد دانشگاه شده و در رشته‌ی مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند و در صورت عدم دستیابی به نمره قبولی، این شانس به آنها اعطا می‌شود که 1 سال دیگر در دوره‌ی‌ بهترین پادفک روسیه ثبت نام کرده و این بار توانایی های لازم را یاد بگیرند.

داوطلبان در پایان دوره قطعا توانایی‌ ایجاد ارتباط و مکالمه کردن و خواندن و نوشتن‌ به زبان این کشور را خواهند داشت.‌ پس از به پایان رساندن این دوره‌ها‌ موسسه ای که اقدام به برگزاری دوره می‌کند، مدرکی معادل با دیپلم دبیرستان به فرد شرکت کننده ارائه می‌کند.‌ این مدرک به عنوان مجوزی برای ادامه تحصیل در کشورهای روسی زبان همچون روسیه، گرجستان، بلاروس و اوکراین بوده و داوطلبان می‌توانند با در دست داشتن آن در دانشگاه‌های کشورهای فوق به تحصیل بپردازند.

از دیگر مزایای شرکت در دوره پادفک روسیه هم بایستی به این مهم اشاره کنیم که این دوره‌ها توسط استادهای خبره روسی زبان‌ آموزش داده می‌شوند.‌ لذا داوطلبان با مدرسانی سر و کار خواهند داشت که زبان اصلی و رسمی ‌آنها همین زبان است. و شرکت در این دوره‌ها که توسط مدرسان زبان اصلی‌ برگزار می‌شوند، اهمیت بسیار بالایی دارد. چرا که‌ با این شرایط، با‌ صورت‌های صحیح‌ گفتاری و‌ جمله‌بندی درست از لحاظ گرامری‌ آشنا شده و‌ با‌ به کارگیری اصطلاحات محاوره ای و روزمره،‌ سرعت برقراری ارتباط با‌ اطرافیان خود را بالا می­برند.

پادفک

نرخ شهریه پادفک روسیه

با توجه به نوع دوره‌ای که زبان آموز در آن شرکت می‌کند و نیز موسسه‌ای که در آن ثبت نام می‌نماید، هزینه دوره پادفک روسیه، متغیر خواهد بود. با این وجود به طور متوسط می‌توان گفت که هزینه ثبت نام در این دوره‌ها از  ارزان ترین پادفک روسیه تا گران­ترین آن از دو هزار دلار تا شش هزار دلار متغیر می باشد.‌ شهریه پادفک پزشکی هم تفاوت زیادی با شهریه رشته های غیر پزشکی ندارد. به طور مثال شهریه پادفک دانشگاه لومونوسف تقریبا شش هزار دلار است. در حالی که دانشگاه ملی سنت پترزبورگ این دوره را با شهریه‌ای تقریبا پنج هزار دلاری برگزار می‌کند. هزینه شرکت در این دوره‌ در موسسات آموزش زبان این‌ کشور هم به صورت میانگین مابین 1500 تا 3000 دلار می باشد. همان گونه که گفتیم طول دوره و نوع دوره، به عنوان مثال سطح کلاس و نوع تخصص دوره‌ی مربوطه در شهریه‌ی آن تاثیر گذار خواهد بود.

درباره نویسنده

Admin

سایت پادفک دروازه ورود به کشور روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ از ما بپرسید