زبان روسی

زبان روسی

Russia courses
نوشته شده توسط Admin

چگونه یادگیری زبان روسی را شروع کنیم؟

اینزبان به عنوان 8امین زبان فراگیر و محبوب در دنیا معرفی شده است. برای یادگیری آن نخست لازم است که با مراحل آموزش زبان روسی آشنا شوید و به صورت مرحله به مرحله پیش روید. زبان روسی از جمله زبان‌های شیرین و محبوب دنیاست و زبان مادری تقریبا 150 میلیون انسان است و تقریبا 100 میلیون نفر در جهان، آن را در قالب زبان دوم خود به کار می برند. لذا بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت یا سفر به کشورهای روسی زبان‌ را دارند، بایستی خود را برای یادگیری این زبان آماده نمایند. شایان ذکر است که زبان روسی زبان نسبتا دشواری است، اما با ترفند‌هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت، یادگیری این زبان برای شما به کاری لذت‌بخش تبدیل خواهد شد، پس با ما همراه باشید.

russia language

چگونه یادگیری زبان روسی را شروع کنیم؟

اهمیت زبان روسی در جهان

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این زبان هشتمین زبان پرکاربرد در دنیاست و یکی از 6 زبان سازمان ملل متحد نیز می­باشد، همین آمار برای نشان‌ دادن میزان اهمیت زبان روسی در جهان کافی است. اینکه بدانیم چگونه روسی یاد بگیریم به ما کمک می‌کند که هنگام سفر یا مهاجرت، بتوانیم به راحتی با مردم کشورهای روسی زبان مثل روسیه،  اوکراین و … ارتباط برقرار کنیم.

گام به گام، با مراحل یادگیری زبان روسی

برای یادگیری این زبان باید گام به گام پیش بروید و توقع نداشته باشید که یک شبه، تمام نکات آن را فرا بگیرید. در ادامه به شما مراحلی که باید طی کنید را خواهیم گفت.

1.  یادگیری الفبای زبان روسی

قطعا نخستین گام برای یادگیری هر زبان جدیدی، یاد گرفتن الفبای آن است. الفبای زبان روسی نیز دارای ۳۳ حرف است که بسیاری از حروف آن مشابه زبان انگلیسی و با همان تلفظ هستند، اما برخی از حروف کاملا شکل و تلفظ متفاوتی دارند. شاید در آغاز کار، یادگیری الفبای این زبان کمی دشوار باشد، اما به شما قول می‌دهیم که با روزی یک ساعت تمرین، خیلی سریع به این الفبا مسلط خواهید شد. جهت یادگیری الفبای زبان روسی اول این عبارت را در اینترنت سرچ کرده و سپس نوشتار و تلفظ این حروف را یاد بگیرید و در مراحل بعدی، سعی کنید تلفظ کلماتی که به این زبان می‌بینید اول حدس بزنید، بعد به یک دیکشنری معتبر مراجعه نموده و درستی حدس خود را چک کنید.

russia Alphabet

یادگیری الفبای زبان روسی

2. یادگیری خط زبان روسی

حال نوبت به نوشتن می­رسد. برای نوشتن اول لازم است که همه حروف این زبان را یاد گرفته باشید و سپس از روی برخی کلمات راحت و با دیدن ویدیو‌های آموزشی، شروع به نوشتن حروف کنید. پس از مهارت یافتن در نوشتن حروف به ‌صورت جداگانه، تلاش کنید یک کلمه و سپس یک جمله بنویسید. به منظور یادگیری هر چه سریعتر خط زبان روسی حتما هر روز ساعاتی را به تمرین اختصاص دهید.

3. روش یادگیری کلمات ساده و عبارات محاوره‌ای در زبان روسی چگونه است؟!

در این زبان هم مثل سایر زبان‌های خارجی، نخست لازم است با عباراتی نظیر  Hello، How are you، Thank you  و عباراتی از این قبیل آشنا شوید. این عبارات ساده و به اصطلاح محاوره ای راه ورود به دنیای زبان‌های خارجی هستند و به شما کمک می‌کنند در جای درست و به جایی از آن‌ها استفاده کنید.

4. یادگیری ضمایر و صرف افعال در زبان روسی

یادگیری ضمایر در این زبان نیاز به تمرین و تکرار فراوان دارد و باید به مذکر، مونث یا خنثی بودن ضمایر دقت داشته باشید. ابتدایی‌ترین فعلی که جهت صرف کردن یاد می‌گیرید، فعل بودن است.

5. پرسیدن سوالات بله و خیر

جهت پرسیدن سوالاتی که در زبان انگلیسی به آن‌ها Yes/No questions گفته میشود، کافی ا‌ست که جلوی جمله خبری در زبان روسی هم علامت سوال قرار دهید و موقع خواندن جمله باید تاکید بیشتری در انتهای آن بگذارید و در نهایت آن را با بله یا خیر پاسخ دهید.

دوره های آموزش مقدماتی زبان روسی در روسیه

اکثر برنامه های آموزش عالی در دانشگاه های کشور روسیه به این زبان تدریس می شوند و برای دانشجویان خارجی هم که آشنایی چندانی با آن ندارند، بخش های ابتدایی آموزش روسی در روسیه و در خود دانشگاه های این کشور انجام میشود.

جالب است بدانید که دانشگاه های این کشور، دوره های آموزشی خود را به صورت تمام وقت، برای دانشجویان خارجی مهیا می کنند. مدت دوره ها نیز  7 الی 10 ماه است. دانشجویان پس از گذراندن دوره های مقدماتی و موفقیت در امتحانات، گواهی ایالتی میگیرند که در واقع تاییدی بر دانش آن ها می باشد.

شایان ذکر است که جلسات آموزشی توسط معلمان برتر این زبان و اساتید برجسته دانشگاهی ارائه می‌ گردد و شامل موضوعاتی از قبیل، مبانی گفتاری، جشنواره‌ های تابستانی و زمستانی و غذاهای سنتی این کشور و وضعیت اجتماعی و اقتصادی آن خواهد بود. همچنین دانشجویان می توانند با گشت و گذار در شهر از موزه ها، پارک ها، نمایشگاه ها و میراث فرهنگی بازدید کنند.

Russia courses

دوره های آموزش مقدماتی زبان روسی در روسیه

در پایان باید بگوییم که اگر واقعا می‌خواهید این زبان را یاد بگیرید و از فرآیند یادگیری آن لذت می­برید، به هیچ وجه احساس وظیفه نکرده و از ادامه دادن آن لذت خواهید برد، با وجود تمام سختی هایش!! پیش از اینکه متوجه شوید، کاملا روان خواهید شد و احساس نمی‌کنید که تقلا و کوشش فراوانی برای این کار کرده اید.

نکته دیگر اینکه توصیه میکنیم، اگر واقعا هدفمند شروع کرده اید، پس یادگیری این زبان را به روتین زندگی خود تبدیل نمایید و حتما تایمی را برای گنجاندن یک جلسه آموزش منظم در برنامه خود باز کنید.

در این مقاله بر آن بودیم تا ترفندهای فراگیری و علت گرایش افراد مختلف به یادگیری این زبان را بررسی کنیم و سپس، پنج مرحله اساسی در یادگیری مقدماتی آن را به ‌صورت اجمالی توضیح دهیم. اکنون نوبت شماست تا با خود بیندیشید و ببینید با استعدادی که از خودتان سراغ دارید، یادگیری این زبان برای شما چقدر طول خواهد کشید؟ چگونه و از چه طریقی باید این زبان را بیاموزید؟ و اینکه به نظرتان می‌شود زبان را به ‌صورت خود آموز و با استفاده از ویدئوهای آموزشی در گوگل و بدون شرکت در دوره های تخصصی یاد گرفت یا خیر؟!

درباره نویسنده

Admin

سایت پادفک دروازه ورود به کشور روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ از ما بپرسید