تحصیل در روسیه

پزشکی در روسیه

نوشته شده توسط Admin

شرایط پذیرش پزشکی در روسیه

همان‌ طور که همه شما می‌دانید کشور روسیه بزرگ ‌ترین کشور جهان است که در دو قاره از قاره ‌های جهان واقع شده‌ است. این کشور کشوری بسیار پیشرفته با زیر ساخت ‌های مناسبی می‌باشد و به دلیل این ‌که سیستم آموزش ‌و پرورش این کشور کیفیت بسیار بالایی دارد، هر ساله افراد بسیار زیادی از سراسر جهان برای تحصیل به این کشور مراجعه می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم برای شما در رابطه با پذیرش پزشکی در روسیه صحبت کنیم و به شما بگوییم که برای این ‌که بتوانید در بهترین دانشگاه ‌های پزشکی در روسیه در رشته پزشکی پذیرفته شوید چه اقداماتی را باید انجام دهید. توجه نمایید که علاوه ‌بر سایر رشته ‌ها، سیستم آموزش‌ و پرورش روسیه شرایط بسیار متناسب و مفیدی برای داوطلبانی دارد که می‌خواهند در رشته ‌های پزشکی و دندان‌ پزشکی و سایر رشته‌ های مرتبط با شاخه پزشکی در این کشور مشغول به تحصیل شوند. توجه نمایید که اگر شما نیز کنجکاو می‌باشید تا بهتر در رابطه با شرایط پذیرش در دانشگاه‌ های کشور روسیه بدانید باید حتما قبل ‌از اقدام به پذیرش در رابطه با قوانین و شرایط آن اطلاعات کسب کنید تا بتوانید در ادامه بدون هیچ ‌گونه مشکلی به تحصیل رشته پزشکی در این کشور بپردازید. ممکن است بسیاری از شما شنیده باشید که مزایای تحصیل رشته پزشکی در روسیه وسوسه کننده می‌باشد و شما می‌توانید تنها با چند سال سختی کشیدن و دوری از خانواده از مزایای شگفت‌انگیز فارغ‌التحصیل در رشته پزشکی برخوردار شوید. پس اگر شما می‌خواهید که این فرصت طلایی در زندگی خودتان را از دست ندهید حتما در رابطه با پذیرش پزشکی در روسیه اطلاعات کسب کنید.

نکاتی در رابطه با پذیرش پزشکی در روسیه

در رابطه با پذیرش پزشکی در روسیه شما باید بدانید که تحصیلات شما به‌ صورت تمام‌ وقت و حضوری می‌باشد. توجه نمایید که شهریه پزشکی در روسیه نیز به تبع دانشگاه و رشته‌ای که شما در آن در حال تحصیل هستید متفاوت می‌باشد. توجه نمایید که یکی از شرایط تحصیل پزشکی در روسیه این می‌باشد که شما به یکی از زبان ‌های فرانسه، روسی، و یا انگلیسی تسلط داشته باشید تا بتوانید در کلاس‌ هایی که به این زبان ‌ها در آن مباحث پزشکی تدریس می‌شود شرکت کنید. توجه نمایید که اگر شما جز آن دسته از افرادی بودید که قصد داشتید در زمینه پذیرش در دانشگاه ها با زبان فرانسه یا انگلیسی به تحصیل ادامه دهید، باید  مصاحبه‌ های گوناگونی را انجام دهید؛ اما اگر شما می‌خواهید که در این کشور به زبان روسی به تحصیل در رشته پزشکی بپردازید باید حدوداً یک دوره هفت الی ده ماه را قبل ‌از این ‌که واحدهای درسی شما شروع شوند بگذرانید، تا بتوانید مباحث را راحت‌تر یاد بگیرید. توجه نمایید که در زمینه پزشکی عمومی اگر شما قصد داشته باشید با زبان انگلیسی به تحصیل بپردازید شش سال و اگر قصد داشته باشید با زبان روسی به تحصیل بپردازید هفت سال باید درس بخوانید. در رشته دندان‌پزشکی اگر شما قصد داشته باشید به زبان انگلیسی تحصیل کنید، پنج سال و اگر قصد داشته باشید به زبان روسی تحصیل کنید شش سال را باید بگذرانید. در رشته پزشکی ورزشی نیز اگر شما بخواهید با زبان انگلیسی به تحصیل بپردازد شش سال و اگر شما بخواهید با زبان روسی به تحصیل بپردازید هفت سال را باید بگذرانید. 

هزینه تحصیل و شهریه پزشکی در روسیه

یکی از مواردی که شما حتما باید قبل‌ از پذیرش در این رشته به آن توجه فرمایید هزینه تحصیل و شهریه‌ های مربوط به تحصیل در رشته پزشکی در روسیه می‌باشد. توجه نمایید که شما باید به این‌ موضوع توجه داشته باشید که هزینه زندگی عادی برای یک دانشجو در روسیه ماهانه بین سیصد تا پانصد دلار می‌باشد. توجه نمایید که در این کشور هزینه خوابگاه ‌ها نسبت‌ به سایر کشور ها بسیار پایین‌تر می‌باشد و همین موضوع یک شرایط عالی را برای افرادی فراهم کرده‌ است که به پذیرش پزشکی در روسیه علاقمند می‌باشد. توجه نمایید این هزینه ‌ها با توجه به رشته و دانشگاه و شهری که شما در آن در حال تحصیل می‌باشید متفاوت می‌باشد و به ‌صورت میانگین شما هر سال باید بین پنج ‌تا دوازده هزار دلار هزینه کنید تا بتوانید به تحصیل در رشته پزشکی در روسیه بپردازید. شما حدوداً سالانه به صد و بیست و پنج میلیون تومان پول برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در روسیه نیاز دارید. اما این عددی که ما گفتیم کاملاً تقریبی می‌باشد و ممکن است که بالا و پایین شود. توجه نمایید که درست است که ممکن است شما هزینه زیادی را برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه بپردازید اما مدرکی شما دریافت می‌کنید در سراسر جهان معتبر خواهد بود زیرا سیستم نظام آموزشی روسیه یکی از معروف ‌ترین سیستم ‌های نظام آموزشی در سراسر جهان می‌باشد.

نکات تکمیلی در رابطه با پذیرش پزشکی در روسیه 

توجه نمایید که علاوه ‌بر شرایطی که ما در پاراگراف پیش گفتیم، دانشگاه‌ های پزشکی روسیه به حمایت از برخی از دانشجویان می‌پردازند و آن ‌ها را بورسیه می‌کنند. توجه نمایید که بورسیه در زمینه پذیرش پزشکی در روسیه یک نوع حمایت تحصیلی می‌باشد که در سطح ایالتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه نمایید بورسیه دانشجویان خارجی به این‌ گونه می‌باشد که هزینه شهریه، اسکان آن ‌ها، و همچنین امرار معاش آن‌ ها به ‌صورت کامل پوشش داده می‌شود و دیگر نیازی نیست که دانشجویان نگران هزینه‌ های گوناگون برای تحصیل و زندگی خودشان باشند. بسیاری از موسسات تحصیل این بورسیه‌ ها را به دانشجویان خودشان اعطا می‌کند و شما می‌توانید با کسب کردن اطلاعات در رابطه با این بورسیه‌ ها متوجه شوید که آیا شرایط پذیرش آن‌ ها را دارید یا خیر. شما باید قبل‌از هر چیزی متوجه شوید که کدام دانشگاه چه شرایط بورسیه‌ای دارند تا بتوانید برای گرفتن بورسیه آن ‌ها اقدام کنید اما توجه نمایید به‌ صورت کلی روسیه هزینه تحصیل در این رشته ها برای دانشجویان خارجی را تا آنجا که می‌توانسته از پایین آورده‌است تا کاربران بسیار زیادی از سراسر جهان بتوانند به تحصیل در رشته پزشکی در این کشور بپردازند. توجه نمایید کشور روسیه تقریباً به کشور ما ایران نزدیک می‌باشد پس اگر شما به این رشته ها علاقه‌مند می‌باشید توجه نمایید که تحصیل در رشته پزشکی در کشور روسیه برای شما گزینه‌ای مفید و مناسب می‌باشد. 

درباره نویسنده

Admin

سایت پادفک دروازه ورود به کشور روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ از ما بپرسید