زبان روسی

آزمون زبان روسی تورفل

آزمون زبان روسی تورفل
نوشته شده توسط Admin

آزمون زبان روسی یا زبان “ترکی” که مخفف روسی آزمون یا آزمون زبان روسی یا به اختصار “تورفل” که مخفف شده نام انگلیسی آزمون زبان روسی می باشد “Test of Russian as a Foreign Language” . این آزمون یکی از آزمون های مدرن در زبان روسی محسوب میشود که برای افراد غیر روس زبان تعبیه شده است که مطابق با بالاترین استاندارهای موجود اروپایی پایه ریزی شده است. شما میتوانید با داشتن مدرک این آزمون علاوه بر این که یک مزیت بسیار بالا برای شما به حساب می آید کسب شهروندی و یا حتی تابعیت کشور روسیه را نیز طی فرایند اداری دریافت نمایید.

متقاضین تحصیل در کشور روسیه در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی در دانشگاه های این کشور این را باید در نظر داشته باشند که طبق اعلامیه رسمی که وزارت بهداشت و درمان کشور ایران در سال 2021 اعلام نبود تمامی متقاضیانی که در دانشگاه های کشورهای روس زبان میخواهند به تحصیل مشغول شوند باید مدرکی دال بر این موضوع که به زبان روسی تسلط کامل را دارا می باشند را به وزارت بهداشت و درمان ارائه دهند و بهترین راه برای دریافت همچین مدرکی شرکت در آزمون های زبان روسی یا همان تورفل می باشد و همچنین بر این موضوع مدرک دانشگاهی خود را نیز در سطح A2 ارائه نمایند که ما در ادامه به این سطح ها خواهیم پرداخت.

آزمون زبان روسی تورفل

آزمون زبان روسی تورفل چیست و به چه صورت اخذ میشود؟

ازمون زبان روسی به مانند اکثر آزمون های زبان در کشورهای مختلف به چند بخش تقسیم بندی میشود که در زبان روسی به 5 بخش مختلف رده بندی شده است که برای دریافت این مدرک زبان (تورفل) باید در هر 5 بخش آن امتیاز کامل را دریافت نمایید.

آزمون زبان روسی تورفل در دو روز مختلف برگزار می گردد که در روز اول این آزمون شما باید سه بخش را امتحان بدهید و بگذرانید و در روز دوم نیز دو بخش باقی مانده را امتحان میدهید

این 5 بخش به شرح زیر می باشد.

  1. بخش اول : نوشتن
  2. بخش دوم : دستور زبان روسی
  3. بخش سوم : خواندن
  4. بخش چهارم : گوش دادن
  5. بخش پنجم : صحبت کردن

این را نیز اضافه نماییم که برای هر بخش به صورت جداگانه از شما امتحان گرفته میشود که این امتحان توسط مراکز مجاز برگزاری آزمون زبان روسی تورفل یا همان “ترکی” که زیر نظر وزارت علوم کشور روسیه نیز می باشد ( که شرکت ستاره داوود روسیه تنها مرجع برگزاری ایرانی این آزمون در کشور روسیه است) گرفته خواهد شد. همچنین این را نیز باید بدانید که در تمام مراحل طول آزمون از شما فیلم برداری خواهد شد و فیلم آزمون توسط وزارت بازبینی قرار میگیرد تا صحت ان توسط وزارت راستی آزمایی واقع گردد.

آزمون زبان روسی تورفل  دارای چند سطح مختلف می باشد که میتوان آن را به 6 سطح تقسیم بندی نمود :

سطح ابتدایی یا (A1/TEL) : موفقیت در سطح ابتدایی یا A1 نشان دهنده این موضوع است که متقاضی دریافت این مدرک به میزان استاندارد صلاحیت های اولیه در زبان روسی را دارا می باشد و نشان دهنده این است که این فرد میتواند نیازهای ارتباط ابتدایی خود را در سطح محدودی از شرایط روزمره به بهترین شکل ممکن برطرف نماید. این گواهینامه سطح ابتدایی صلاحیت و توانایی فرد متقاضی را برای یادگیری بیشتر زبان و گرفتن مدارک در سطح های بالاتر را در آزمون زبان روسی تورفل اثبات می نماید.

سطح پایه یا (A2/TBL) : موفقیت در سطح پایه یا A2 نشان دهنده صلاحیت استاندارد شخص در زبان روسی است و نشان میدهد که داوطلب می تواند نیازهای اساسی ارتباطی خود را در تعداد محدودی موقعیت در حوزه های روزمره و فرهنگی برآورده کند. این سطح مخفف حداقل سطح مورد نیاز برای اخذ تابعیت روسیه است. این سطح ، سطح اصلی برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در کشور روسیه می باشد که وزارت بهداشت و درمان ایران آن را اتخاذ کرده است و متقاضی تحصیل در کشور روسی زبان حتما باید این مدرک را به وزارت بهداشت و درمان تحویل نماید.

سطح سه یا گواهینامه (TORFL-I / B1) – عملکرد موفقیت آمیز در گواهینامه سطح اول نشان دهنده سطح متوسطی از شایستگی فرد در زبان روسی است ، که مشخص می کند داوطلب می تواند نیازهای اصلی ارتباطی خود را در زمینه های روزمره ، فرهنگی ، آموزشی و حرفه ای مطابق با استانداردهای دولتی به عنوان یک زبان خارجی ثابت نماید. علاوه بر این ، گواهینامه سطح اول به داوطلب اجازه ورود به دانشگاه ها  وتحصیلات عالیه را نیز می دهد

گواهینامه سطح دوم (TORFL-II / B2) – عملکرد موفقیت آمیز در گواهینامه سطح دوم نشان دهنده سطح بالایی از شایستگی در زبان روسی است که که مشخص کننده این است که داوطلب می تواند نیازهای ارتباطی خود را در طیف گسترده ای از شرایط در زمینه های فرهنگی ، آموزشی و حرفه ای برآورده کند. همچنین موفقیت در این سطح به دارنده آن این امکان را می دهد که مدارک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را از دانشگاه های روسیه دریافت کند ، به استثنای برخی از موضوعات مرتبط با رشته فلسفه.

گواهینامه سطح سوم (TORFL-III / C1) – عملکرد موفقیت آمیز در گواهینامه سطح سوم نشان می دهد که داوطلب دارای سطح بالایی از زبان در همه زمینه های ارتباطی است ، که به آنها امکان می دهد فعالیت های حرفه ای را به زبان روسی در زمینه هایی مانند زبانشناسی ، ترجمه ، ویرایش ، روزنامه نگاری ، روابط بین الملل و مدیریت انجام دهد.

گواهینامه سطح چهارم (TORFL-IV / C2) – عملکرد موفق در گواهینامه سطح چهارم نشان دهنده مهارت در زبان روسی و صلاحیت زبان نامزد نزدیک به یک روسی زبان بومی است.

چرا باید مدرک زبان روسی تورفل و یا ترکی را اخذ نماییم؟

متقاضیان تحصیل و اخذ اقامت در کشور روسیه باید به این موضوع اجحاف داشته باشند که دریافت مدرک زبان روسی تورفل برای آنها اجباری می باشد. کسانی که برای اخذ اقامت و شهروندی کشور روسیه درخواست خود را ثبت می نمایند باید مدرک زبان روسی تورفل در سطح یک تورفل را دارا باشند و همچنین دانشجویان ایرانی که در کشور روسیه به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مشغول می باشند باید حتما سطح دوم یا پایه مدرک زبان روسی تورفل را برای دریافت خدمات به وزارت بهداشت و درمان ایران ارائه نمایند.

شرط وزارت بهداشت ایران برای تائید مدارک دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور روسیه و در دانشگاه های مورد تائید این وزارت خانه ارائه مدرک تورفل می باشد. این شرط همزمان با اعلام لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران در سال 2021-2022 گذاشته شده است و از این پس تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های روسیه پس از فارغ التحصیلی باید مدرک آزمون زبان تورفل را همراه با مدرک فارغ التحصیلی خود به وزارت بهداشت ایران ارائه نمایند تا نشان دهنده آشنایی کامل دانشجویان با زبان روسی باشد.

شرکت ستاره داوود روسیه تنها مرجع برگزاری ایرانی آزمون زبان روسی تورفل در کشور روسیه می باشد

درباره نویسنده

Admin

سایت پادفک دروازه ورود به کشور روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ از ما بپرسید