دانشگاه های روسیه

دانشگاه ملی سن پترزبورگ

Saint Petersburg University
نوشته شده توسط Admin

آشنایی با دانشگاه ملی سن پترزبورگ


دانشگاه ملی سنت پترزبورگ در روسیه یک گزینه عالی برای تحصیل در این کشور محسوب می شود. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی در روسیه است که در رتبه بندی ها جز 250 دانشگاه برتر جهان و 100 دانشگاه برتر در اروپا است. این دانشگاه در سن پترزبورگ روسیه است و در سال 1724، به دستور پیتر بزرگ تأسیس و یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه های روسیه می باشد. همچنین این دانشگاه اهمیت ویژه ایی به تحقیقات بنیادی در علوم پایه، علوم انسانی و مهندسی  می دهد. این دانشگاه شامل 24 دانشکده و انستیتوی تخصصی ، سالن بدنسازی، دانشکده پزشکی ، کالج فرهنگی و ورزشی ، اقتصاد و فناوری می باشد. دانشگاه ملی سن پترزبورگ همچنین یکی از بهترین دانشگاه های جهان به دلیل اشتغال فارغ التحصیلان خود می باشد. این دانشگاه با برنامه ریزی و آینده نگری، تخصص و مهارت‌ های مورد نیاز را پرورش می‌دهد تا در زمینه اشتغال زایی با مشکل مواجه نشوند.

دوره‌های آموزشی در دانشگاه ملی سن پترزبورگ سازگار با سیستم بولونیا و شامل سه مقطع، کارشناسی 4 و 5 ساله، کارشناسی ارشد 2 سال و دوره‌های های دکترا  3 سال، می باشد. در این دانشگاه 41 رشته در مقطع کارشناسی و 71 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود که دانشجویان می‌توانند در این مقاطع به صورت پاره وقت، تمام وقت و یا آنلاین تحصیل کنند. از جمله رشته های پرطرفدار برای دانشجویان، رشته پزشکی، رشته دندان‌پزشکی، روانشناسی، روزنامه نگاری ، روابط بین الملل، حقوق، جامعه شناسی ، اقتصاد، رشته مدیریت، زبان‌شناسی ، هنر و علوم انسانی ، ادبیات ، طراحی، انفورماتیک و ریاضیات کاربردی و فیزیک می‌باشد.

Saint Petersburg University

                                                            دانشگاه ملی سن پترزبورگ

نحوه پذیرش و ثبت نام دانشگاه ملی سن پترزبورگ


برای پذیرش دانشگاه ملی سن پترزبورگ در ابتدای کار ثبت نام در وب سایت رسمی دانشگاه ملی سن پترزبورگ ضروری است. با انتخاب دوره مورد نظر و بارگذاری مدارک مورد نیاز در اکانت شخصی و شرکت در امتحانات ورودی، اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین متقاضیان بین‌المللی که تسلطی به زبان روسی نداشته با ثبت نام در دوره‌‌های پاتفک می توانند اقدام به ثبت نام در دانشگاه دولتی سن پترزبورگ کنند. از مزایای تحصیل در  کشور روسیه، امکان تحصیل به زبان انگلیسی است که البته کمی متفاوت با تحصیل در روسیه به زبان روسی است و هزینه های آن نیز متفاوت است .

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در یک برنامه آموزشی در فدراسیون روسیه و همچنین مجموعه اسناد لازم برای درخواست تحصیل در دانشگاه دولتی سن پترزبورگ 2021 روسیه شامل: کپی مدرک دیپلم آموزشی و ریزنمرات. کپی از یک سند هویت یا گذرنامه با حداقل 18 ماه اعتبار، گواهی عدم وجود هرگونه منع پزشکی برای تحصیل در دانشگاه ملی سن پترزبورگ، تست منفی ایدز، چهار عدد عکس 3 در 4 جدید مربوط به 6 ماه اخیر، و همچنین اگر تقاضای تحصیل به زبان انگلیسی را دارید باید نامه انگیزشی شما به زبان انگلیسی نوشته شود. همچنین توجه داشته باشید که کل اسناد شما باید ترجمه شده به زبان روسی باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه ملی سن پترزبورگ


برای تخمین هزینه زندگی و تحصیل در دانشگاه ملی سن پترزبورگ بهتر است هزینه‌های محل اقامت را نیز حساب کنیم، مسکو و سن پترزبورگ جزو گران‌ترین شهرهای روسیه برای زندگی هستند. دانشجویان برای اقامت می توانند در منزل شخصی، خوابگاه دانشجویی و یا اقامتگاه های اجاره ایی باشند که به اختصار هزینه ها را بررسی می کنیم، زندگی در خانواده‌های میزبان یک گزینه مشترک برای اقامت است که ممکن است هزینه آن کمی بیشتر از خوابگاه‌های دانشگاه باشد، اما این گزینه فرصت خوبی است تا از نزدیک با زبان و فرهنگ روسی آشنا شوید. هزینه ماندن در خوابگاه‌های دانشگاه ملی سن پترزبورگ از ۵۰۰ روبل (۷ دلار) تا ۵ هزار روبل (۷۸۰ دلار) در ماه است، معمولا دانشگاه‌ها به شما در پیدا کردن اقامتگاه‌های اجاره‌ای خصوصی کمک می‌کنند تا با قیمت مناسب تری اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا کنید.

شهریه دانشگاه ملی سن پترزبورگ نیز بستگی به رشته تحصیلی دارد مثلا هزینه ی تحصیل در رشته های پزشکی و داروسازی در روسیه با هزینه تحصیل در رشته های فیزیوتراپی و حقوق متفاوت است اما در کل هزینه تحصیل در روسیه نسبت به خیلی از کشور های اروپایی مناسب تر است.

به طور کلی تحصیل در مقطع لیسانس در این کشور می‌تواند بین ۲۲۰،۰۰۰ تا ۲۴۰،۰۰۰ روبل (۳،۳۸۵ دلار تا ۳،۶۹۰ دلار آمریکا) در سال باشد یعنی برای یک مدرک تخصصی از ۲۲۰،۰۰ تا ۲۴۰،۰۰۰ روبل (۳۳۸۵ تا ۳۶۹۰ دلار آمریکا) در سال هزینه لازم است. همچنین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از ۲۶۰،۰۰۰ روبل  تا ۴۵۰،۰۰۰ روبل در سال است. در دانشگاه ملی سن پترزبورگ روسیه، شهریه برای رشته پزشکی به زبان روسی 5000- تا 5200 دلار آمریکا و برای دندان‌پزشکی به زبان روسی: 5000- تا 5200 دلار آمریکا است

Saint Petersburg University

دوره های پادفک و مزایای تحصیل در دانشگاه ملی سن پترزبورگ
دوره های پادفک زبان روسی در این دانشگاه در رشته‌های: علوم طبیعی (ریاضیات ، فیزیک ، شیمی)، علوم مهندسی فناوری (ریاضیات ، فیزیک و انفورماتیک)، علوم انسانی (علوم اجتماعی ، تاریخ و ادبیات)، اقتصاد (علوم اجتماعی ، تاریخ و ریاضیات)، پزشکی و زیست شناسی (شیمی ، زیست شناسی و فیزیک)، برگزار می شود. که ترم اول دوره پادفک روسی در این دانشگاه ، به طور کامل و به صورت 24 ساعت در هفته مربوط به یادگیری زبان روسی است. در ماه ژانویه ، بعد از گذراندن تعطیلات 10 روزه و با توجه به رشته تحصیلی دانشجویان ، به دو گروه تقسیم می شوند که علاوه بر یادگیری زبان روسی، اصطلاحات مهم و ساختار گرامری و تخصصی رشته خود را نیز یا می گیرند و در ترم دوم ساعات آموزش زبان روسی کمتر و به 15 ساعت در هفته می رسد و در عوض روی آمادگی برای آزمون ورودی دانشگاه، بیشتر کار می شود. از مزایای تحصیل در دانشگاه ملی سن پترزبورگ روسیه: این دانشگاه با دریافت جوایز جهانی به عنوان یک دانشگاه پیشرو در سال 2018 شناخته شده است .

ارائه برنامه های بین رشته ای مناسب و درخور خواسته های جامعه و برنامه ریزی درسی مناسب برای هر دانش آموز که ترکیبی از دوره های اجباری و انتخابی می‌باشد. همچنین در این دانشگاه متخصصان و دانشمندان مشهور و برندگان جوایز نوبل از نقاط مختلف دنیا وجود دارد. دانشجویان در این دانشگاه به پیشرفته ترین فناوری های تحقیق در زمینه های مختلف، دسترسی دارند. فرصت های کارآفرینی و همچنین فرصت برای به دست آوردن کمک هزینه و پیشرفت پروژه های شخصی در این دانشگاه وجود دارد. همچنین فرصت مناسب برای گرفتن کمک هزینه به همراه بورسیه ماهانه وجود دارد. فارغ التحصیلان از این دانشگاه می‌توانند در 15 کشور اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و استرالیا فعالیت داشته باشند. رویدادهای مهم مثل مراسمات ، کنسرت ها، کنفرانس و جلسات با افراد مشهور و بازدید کنندگان از دانشگاه، در این مکان برگزار می شود. 

درباره نویسنده

Admin

سایت پادفک دروازه ورود به کشور روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ از ما بپرسید