دانشگاه های روسیه

دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

Pavlov First State Medical University of St. Petersburg
نوشته شده توسط Admin

تاریخچه دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

قدمت دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ  برمی گردد به تاریخ 14 سپتامبر 1897 زمانی که این دانشگاه به صورت رسمی با عنوان ” انستیتوی پزشکی زنان ” شروع به فعالیت کرد. با آغاز به کار این دانشگاه، زنان حق تحصیل، آن هم در علوم پزشکی دریافت کردند. چرا که نخستین مرکز علمی و آموزشی در سطح روسیه و اروپا بود که فرصت تحصیل در رشته پزشکی و مقاطع بالاتر را برای زنان فراهم کرده بود. دانشگاه پزشکی پاولوف یکی از مهم ترین دانشگاه های روسیه به شمار می رود.

از زمان تاسیس تا به امروز، دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ، چندین مورد تغییر نام  داده است. از جمله “موسسه پزشکی زنان پتروگرا”، “انستیتوی پزشکی اول لنینگراد” و بسیاری نام های دیگر می باشد. در سال 1936، اولین موسسه پزشکی به افتخار آکادمیست ایوان پاولوف؛ نخستین برنده ی جایزه نوبل نامگذاری شد. در نهایت در سال 1994 این موسسه پزشکی توانست به یک دانشگاه تبدیل شود و نام فعلی خود را دریافت کند. از آن تاریخ به امروز عنوان این دانشگاه، دانشگاه پزشکی سن پترزبورگ باقی مانده است.

در دهه 1930 موسسه های داروسازی و شیمی و همچنین به دنبال آن موسسه اطفال از موسسه پزشکی اول جدا شدند و به عنوان واحد های مستقل آغاز به کارکردند. اما در این بین ساخت واحد های جدید و ساختمان های آزمایشگاهی در مرحله طراحی بود اما جنگ جهانی دوم در تحقق این طرح دخالت کرد. در دوران دفاع لنینگراد، این موسسه پزشکی تمام خدمات درمانی، آموزشی و پژوهشی خود را بدون توقف و وقفه ادامه داد. در دهه های 1960 و1980 با شروع ساخت و ساز های گسترده، ساختمان­های دانشگاهی جدید، خوابگاه ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی ساخته شد. در دهه 1990 تعدادي از بخش ها به موسسات تحقيقاتي اختصاص داده شد. بنابراین “اولین پزشکی” ظاهر امروزی خود را بدست آورد.

Pavlov First State Medical University of St. Petersburg

حقایق تاریخی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

  • همان طور که گفته شد اولین موسسه آموزشی در اروپا است، جایی که زنان توانستند مدرک پزشکی دریافت کنند. از افتخارات این موسسه داشتن تعدادی دانشمند برجسته زن به عنوان کارکنان موسسه بود از جمله: آنا آکیموونا ساخنوسکایا، او اولین زن در جهان بود که به عنوان استاد کامل پزشکی شد، وی رئیس گروه پوست و ویروس شناسی این موسسه بود. اولگا نیکولاونا پودویسوتسکایا، اولین زن دریافت کننده درجه آکادمیک از آکادمی علوم پزشکی روسیه است.
  • در سال 1908 پروفسور مایکل ایساویچ نمنوو یکی از اولین اتاق های اشعه ایکس در روسیه را در کلینیک جراحی دانشکده افتتاح کرد. اولین بار در انستیتوی دولتی Roentgenology-Radiology و Oncology در اروپا ده سال بعد، در سال 1918 تاسیس شد.
  • بنیاد مالی موسسه پزشکی بوسیله سرمایه ی خصوصی خانواده لیدیا شانیاوسکایا شکل گرفته است. لیدیا شانیاوسکایاوا در زمینه حقوق برابر زنان فعالیت­های برجسته داشته است. از طرفی مارتا نوبل اولینیکووا، که عضو خانواده معروف نوبل و فارغ التحصیل WMI می باشد، کمک مالی بزرگی را به این موسسه کرده است.
  • این موسسه ویژه زنان بنا نهاده شده است اما در سال 1916 دانشجویان پسر نیز مجاز به شرکت در کلاس های موسسه شدند و به هیئت علمی مجوز اعطای درجات علمی به پزشکان مرد اعطا گردید.
  • اولین موسسه تحقیقات ریه شناسی در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ در سال 1967 تاسیس شد.
  • دانشگاه پزشکی دولتی پاولوف نخستین دانشکده پزشکی عالی در این شهر است که دارای پلی کلینیک متصل به دانشگاه است.

موسسات دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

  • موسسه تحقیقاتی ریه شناسی
  • موسسه تحقیقاتی نفرولوژی
  • موسسه تحقیقاتی قلب و عروق
  • موسسه تحقیقاتی دندانپزشکی و جراحی فک و صورت
  • موسسه فارماکولوژی VALDMAN
  • موسسه تحقیقاتی  Raisa  Gorbacheva برای تومور شناسی، هماتولوژی و پیوند کودکان

مراکز تحقیقاتی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

  • مرکز پزشکی
  • مرکز فازهای ابتدایی آزمایش های بالینی
  • مرکز تحقیقاتی نوروبیولوژی و روانشناسی
  • مرکز تحقیقات علمی
  • مرکز علمی پزشکی مولکولی و متدولوژی روسیه

آزمون های ورودی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ به چه صورت است؟

برای تحصیل در رشته ‌های پزشکی دانشگاه بایستی در آزمون های ورودی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ نمره قبولی را کسب نمایید. آزمون­های ورودی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ به دو طریق انجام می­شود:

روش اول ورود مستقیم به کورس اصلی:

برای ورود مستقیم به کورس اصلی، جدای از این که بایستی مدرک دیپلم ریاضی و یا دیپلم تجربی داشته باشید، باید در آزمون ورودی دانشگاه که به صورت کتبی و شفاهی انجام می شود نمره قبولی نیز دریافت کنید. سوالات این آزمون شامل دروس شیمی و زیست شناسی می‌باشد. سوالات شیمی به صورت شفاهی و زیست به صورت کتبی عنوان می‌شود.

روش دوم شرکت در دوره های پادفک:

تحصیل در روسیه الزاما نیازمند تسلط به زبان روسی نیست اما دانشگاه پاولوف برای علاقمندانی که مایل به تحصیل به زبان روسی هستند، اقدام به برگزاری کورس های زبان روسی می‌کند. برای ورود به کورس اصلی متقاضیان بین‌المللی، بایستی در بخش مقدماتی دوره ها ثبت نام کنند. در کنار این دوره ها، متقاضی باید مباحث فیزیک، زیست شناسی، ریاضی و غیره را مطالعه نماید. با گذراندن موفق دوران پادفک و همچنین دریافت نمره قبولی در آزمون دانشگاه، فرد وارد کورس اصلی می‌شود.

معرفی دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی پاولوف سن پترزبورگ:

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پاولوف 

مدت تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه پاولوف 5 سال می باشد که تمام وقت است. دانشجویان دندانپزشکی از سال اول ورود به دانشگاه، دروس عملی رشته ی خود را شروع می‌کنند. دروس دندانپزشکی شامل بافت‌شناسی، پاتوفیزیولوژی، آسیب‌شناسی، فیزیولوژی، آناتومی سر و گردن و میکروبیولوژی می‌باشد.

دانشکده پزشکی دانشگاه پاولوف

طول دوره تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه پاولوف 6 سال است. تدریس اساتید در این دانشکده با بروزترین روش های آموزشی دنیا با هدف تربیت پزشکان متعهد انجام می شود. دوره علوم پایه شامل دروس بهداشت عمومی، میکروبیولوژی، فارماکولوژی، فیزیک، بیوشیمی، زیست‌شناسی، آناتومی بدن انسان، شیمی، فیزیولوژی، پاتوفیزیولوژی و بافت‌شناسی می‌باشد.

Pavlov First State Medical University of St. Petersburg

آیا تحصیل انگلیسی در دانشگاه پاولوف امکان پذیر است؟

در دانشگاه های دولتی روسیه و همچنین موسسه آموزش بین المللی (IIE) دوره های تحصیل به زبان انگلیسی فراهم می باشد. تدریس بیشتر رشته ها در مقطع کارشناسی و کارشناسی  ارشد به زبان انگلیسی انجام می­شود. تحصیل انگلیسی در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ نیز که جزء دانشگاه­های دولتی پیشتاز روسیه می­باشد در رشته­های پزشکی و دندانپزشکی صورت می پذیرد.

شهریه دانشگاه پاولوف روسیه چقدر است؟

شهریه دانشگاه پاولوف در دوره­های مختلف:

  • خوابگاه ۵۰۰ دلار
  • دندانپزشکی ۴۵۰۰ دلار
  • پادفک ۲۲۰۰ دلار
  • پزشکی ۴۳۰۰ دلار

توجه داشته باشید که هزینه‌ های شهریه  هر ساله براساس نرخ ارز روبل روسیه قابل تغییر است.

درباره نویسنده

Admin

سایت پادفک دروازه ورود به کشور روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ از ما بپرسید