دانشگاه های روسیه

دانشگاه پیراگوف (پیراگوا مسکو)

Pirogov Medical University
نوشته شده توسط Admin

دانشگاه پیراگوف، مرکز ملی تحقیقاتی مسکو

دانشگاه پیراگوا مسکو، یک دانشگاه ملی تحقیقاتی واقع در مسکو یکی از قدیمی­ترین مدارس عالی پزشکی در روسیه است که پیشینه­ای 116 ساله دارد و در سراسر جهان شناخته شده است. دانشگاه پیراگوف، به عنوان اولین دانشگاه در روسیه نام برده می­شود که زنان، فرصت تحصیل در مدارج عالی پزشکی را یافتند. هم­چنین افتخار تاسیس اولین دانشکده پزشکی اطفال در جهان را در کارنامه خود دارد. دانشکده بیوپزشکی، نیز که در سال 1963، در دانشگاه پیراگوف افتتاح شد، یکی از اولین دانشکده­های تاسیس شده در همین حوزه است. دانشگاه پیراگوف، مشارکتی فعال در زمینه فعالیت­های پزشکی و مراقبت­های بهداشتی، پشتیبانی از تحقیقات علمی و معرفی نوآوری­ها، روسیه را در موقعیتی پیشرو در آموزش پزشکی قرار داده است.

دانشگاه پیراگوف مجموعه ای از دپارتمان­های آموزشی، علمی و پزشکی است که برنامه­های آموزشی در تمام سطوح را در حوزه پزشکی بالینی، بیوپزشکی، روانشناسی، مددکاری اجتماعی و داروسازی ارائه می­کند. دانشگاه پیراگوا، از سال 1959، دانشجویان بین­المللی نیز پذیرش می­کند. هم­چنین، از سال 2013، برنامه­های آموزشی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می­دهد.

در سال 2019، در رتبه­بندی­های معتبر بین­المللی سازمان­های آموزشی جهانی از جمله THE و QS وارد شد، و رتبه 500-451 در رتبه­بندی QS، و نیز رتبه 1001 در رتبه ­بندی THE، بین دانشگاه­های جهان را کسب کرد. براساس رتبه­ بندی راوند، رتبه 44 را در سال 2019 کسب کرد. هم­چنین در این رتبه­بندی، جایگاه 16 در روسیه را به خود اختصاص داد. دانشگاه پیراگوف، تنها دانشگاهی است که یک دیپلم روسی به علاوه دیپلمی از یک دانشگاه در اتحادیه اروپا به فارغ التحصیلان خود ارائه می­دهد. در حال حاضر، دو دیپلم در رشته پزشکی و مشترک با دانشگاه میلان ایتالیا را اعطا می­کند.

Pirogov Medical University

شرایط تحصیل در دانشگاه پیراگوف

شرایط تحصیل دانشگاه پیراگوا، طبق آیین ­نامه اخذ دانشجوی این دانشگاه به این صورت می­باشد:

  1. انتخاب رشته تحصیلی

برای داوطلبانی که دوره متوسطه پیشرفته را گذرانده­اند، دانشگاه پیراگوف، در مدارج لیسانس و تخصص، برنامه­های آموزشی، ارائه می­دهد. ­بیشتر دروس ارائه شده در دانشگاه پیراگوف، به جز در مواردی خاص، به زبان روسی ارائه می­شوند. بنابراین داوطلبان ورود به این دانشگاه باید تسلط کافی به زبان روسی داشته باشند. به همین منظور، دوره­ یک ساله برای آمادگی و در مقطع پیش از دبیرستان، ارائه می­شود.

  • مطالعه آیین ­نامه پذیرش دانشجو

پذیرش دانشجو در دانشگاه پیراگوف، با هزینه­ای از بودجه دولت فدرال تامین می­شود و نیز با هزینه اشخاص حقیقی و حقوقی و مطابق با قراردادهای ارائه خدمات آموزشی به ازای دریافت شهریه انجام می­شود. دانشجویانی که شرایط پذیرش با تأمین هزینه از بودجه دولتی را دارند:

  • افرادی که تابعیت ندارند و شهروندان خارجی، که خارج از کشور روسیه زندگی می­کنند.
  • شهروندان خارجی که شرایط تحصیل در مقاطع عالی آموزش را با تامین هزینه موردنیاز دارا هستند.

دیگر دانشجویان بین­المللی نیز می­توانند در صورتی که سهمیه مورد نیاز را کسب کنند، از تامین هزینه­ها توسط فدرال روسیه بهره­مند شوند.

  • فراهم کردن مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه پیراگوف

داوطلبان باید مدارک موردنیاز را آماده کرده و برای بازدید از دانشگاه خود را آماده کنند. اگر درآزمون دولتی روسیه شرکت نکرده و با بورسیه تحصیلی دریافت نکرده باشند، شرکت در آزمون ورودی دانشگاه، ضروری است. در صورتی عدم دارا بودن ویزا، می­توانند از دانشگاه درخواست ارسال دعوت­نامه کنند. برای قانونی کردن اطلاعات و مدارک آموزشی خود، در روسیه، این مراحل را توسط یک سازمان مجاز طی کنند. دانشگاه پیراگوف در این امر و برای تشکیل پرونده به دانشجویان کمک می­کند. باید به خاطر داشت که تهیه ویزا می­تواند حداقل یک ماهی طول بکشد.

  1. درخواست پذیرش را ارسال کرده و سپس در آزمون ورودی طبق برنامه دانشگاه باید شرکت کنند.

داوطلبان می­توانند برای ارسال مدارک حضوری به دانشگاه مراجعه کرده و یا از طریق ایمیل، و یا نشانی پستی این کار را انجام دهند. امکان شرکت در آزمون­های آزمایشی به طور نامحدود وجود دارد.

  • پس از قبولی در آزمون ورودی، باید مدارک­ را کامل کرد.

یک قرارداد آموزشی در صورت نیاز، باید امضا شود، شهریه را پرداخت کرده و رسید ثبت­نام را دریافت کنند. دلیل این کار ابتدا اعلام اول رضایت داوطلب برای ثبت­نام است، و دوم اصل سند مربوط به آموزش موجود باشد یا نسخه­ای از آن، تأیید شده باشد.

یکی از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی، این است که برای مثال داوطلب تحصیل در مقطع کارشناسی، برای اخذ بورسیه، می­تواند حداکثر 23 ساله باشد. بیشتر بورسیه­های تحصیلی به داوطلبان تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا تعلق می­گیرد.

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه پیراگوف

ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته­های پزشکی و دندان­پزشکی دانشگاه پیراگوا به ترتیب 490 و 110 دانشجو می­باشد. تحصیل در رشته­های دندان­پزشکی، در دانشگاه پیراگوف، حدود 6 تا 7 سال و در رشته داروسازی، حدود 5 سال به طول می­انجامد. مدت زمان تحصیل برای رشته روان­پزشکی نیز، 6 سال است. دوره­های پزشکی به دو زبان انگلیسی و روسی تدریس می­شوند به همین جهت برای دانشجویان خارجی، در صورت نیاز، شرکت در دوره زبان روسی یک دوره مقدماتی یکساله ضروری است.

اطلاعات جامع از وبسایت ستاره داوود مطالعه نمایید

بعد از فارغ التحصیلی، یک مدرک دیپلم عالی بدون داشتن حق فعالیت پزشکی و دندان­پزشکی، به دانشجویان این رشته­ها اعطا می­گردد. پس از طی این دوره، دانشجویان دوره کارآموزی یک ساله خود را تحت نظارت و تعلیم متخصصان در کلینیک­ها طی کرده و مهارت مورد نیاز را کسب می­کنند.

Pirogov Medical University

هزینه ­ها و شهریه دانشگاه پیراگوف

روسیه از مقاصد مناسب و نسبتا ارزان برای تحصیل در بین کشورهای اروپایی به ویژه در رشته­های زشکی است. در صورتی که تسلط داوطلب ورود به دانشگاه به زبان انگلیسی کافی نباشد، باید دوره­ های مربوطه را قبل از دانشگاه طی نماید. هزینه­های این دوره­ها در کشور روسیه حدود 2000 تا 5000 دلار بسته به دانشگاه­های مختلف می­باشد. دانشگاه پیراگوف در شهر مسکو واقع شده است. 4 ساختمان خوابگاهی دارد که حدود 3280 دانشجو را در خود جای داده است. هزینه خوابگاه برای هر دانشجوی خارجی، حدود 1638 روبل روسی می­باشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته ­های پزشکی عمومی، پزشکی کودکان، داروسازی، بیولوژی، بیوپزشکی، روانشناسی بالینی و علوم اجتماعی از 4000 تا 6000 دلار در سال می­باشد. در مقطع دکتری، در رشته­های روان­پزشکی، فیزیولوژی، ژنتیک، بیوشیمی، بیوفیزیک و زیست­شناسی حدود 4000 دلار در سال می­باشد. هم­چنین هزینه تحصیل برای پزشکی پایه، ایمنی­شناسی بالینی، آناتومی پاتولوژی مبلغی حدود 6000 دلار در سال است.

در نهایت پزشکی بالینی، که شامل رشته ­های زنان ­و زایمان، تومورشناسی، دندان­پزشکی، پرتودرمانی، جراحی کودکان، قلب و عروق، خدمات پزشکی، بیماری­های چشم، بیماری­های گوش و حلق و بینی، اورولوژی و فیزیوتراپی می­باشد،  حدود 6000 دلار در سال هزینه دارد. برای علوم سلامت و دانش پیشگیری، 4000 دلار در سال می­باشد که شامل رشته­های بهداشت عمومی و بالینی می­باشد.

درباره نویسنده

Admin

سایت پادفک دروازه ورود به کشور روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ از ما بپرسید